Více než čtyři roky po svém debutu Apple Arcade překonal očekávání kritiků a šéf Apple Arcade Alex Rofman věří, že strategie společnosti Apple pro tuto službu bude ještě nějakou dobu pokračovat.
Apple Arcade brzy oslaví páté výročí. Začalo to na nejistých základech a odpůrci věřili, že to dlouho nepřežije.
Ať se vám to líbí nebo ne, pro hráče na platformách Apple se stal fantastickou hodnotou. Je to ještě lepší, když je kombinován s předplatným Apple One a sdílen napříč zařízeními celé rodiny.
O několik let později je služba i nadále úspěšná pro Apple a vývojáře, s malým náznakem zpomalení. A je to klíčový zdroj titulů kompatibilních s Apple Vision Pro.
V rozhovoru s Digitální trendy, hlavní ředitel Apple Arcade Alex Rofman nabídl, že služba byla představena v době, kdy prémiové hry „již v mobilu skutečně neměly místo“ kvůli nárůstu her zdarma. „Opravdu jsme se chtěli ujistit, že tyto hry pro zákazníky existují, protože existuje spousta lidí všech věkových kategorií, kteří mají pocit, že free-to-play pro ně není to pravé,“ vysvětluje.
Spotřebitelé nebyli úplně ochotni platit peníze za drahé mobilní hry, zvláště když byly k dispozici volně hratelné tituly, které možná obětovaly soukromí a vynutily si zobrazení reklam, které byly stále zábavné a levné. Přinejmenším to platí pro většinu hráčů a ne pro občasné zprávy o vysokých útratách.
Apple chtěl z vývojářů odstranit určité napětí spojené s vývojem etického obchodního modelu.
„Hledali jsme vývojáře z celého světa. Charta jim přinesla neuvěřitelnou hru.“ Nebojte se o obchodní model,“ řekl Rofman. „Zmírňujeme pro vás riziko pomocí obchodního modelu Arcade. Vy se jen soustřeďte na to, abyste pro zákazníky udělali něco úžasného.“
Domnívá se, že pokračující vztah s některými původními partnery pro uvedení na trh je způsoben tím, jak Apple zachází s distribučními prvky jménem starších tradičních studií, která mohou mít problémy s hraním her zdarma.
„Myslím, že vítají příležitost přinést skvělou hru, bez ohledu na obchodní model, mnoha milionům lidí,“ řekl Rofman.
Námluvy s legendami
Zatímco Apple čelil určité kritice za svou ne zrovna snadnou komunikaci s některými vývojáři, Rofman trvá na tom, že se snaží být proaktivní, když řeší návrhy od vývojářů. To zahrnuje jednání se zkušenými vývojáři.
„S Sakaguchi a Suzuki-san jsou oba legendární tvůrci her,“ říká s odkazem na Hironobu Sakaguchi a Yu Suzuki, kteří vytvořili hry Fantasian a „Air Twister“ pro Apple Arcade. „Ani jeden z nich nevyrostl ve věku free-to-play. Dělají prémiové zážitky.“
„Cítili jsme, že by to byli dokonalí lidé, se kterými by se dalo pracovat a být součástí Arcade, protože tyto druhy her by na mobilu nemusely existovat, kdyby nebyly naše služby.“ pokračoval Rofman.
Pokud jde o to, jak tento přístup funguje, Rofman nenabízí konkrétní čísla, ale trvá na tom, že „každá kritická metrika pro službu dosáhla rekordních výšin v roce 2023“, včetně 65 nových her a více než 400 aktualizací obsahu.
Pro to, jaké hry Apple Arcade hledá, Rofman říká, že Apple chce hry, které se snadno učí, ale je těžké je zvládnout, i když také hledá inkluzivní tituly. Například Hello Kitty: Island Adventure je zatím nejoblíbenější hrou na Apple Arcade.
Ve skutečnosti tak populární, že se titulní postava objeví na Apple Union Square ve středu 20. března.
Posun ve strategii
Apple Arcade začal posouvat strategii směrem k hrám s vysokým zapojením a začal rušit smlouvy v roce 2020. Tehdy ani dnes nebylo jasné, zda došlo k úplnému posunu, nebo zda Apple vidí budoucnost v tržním trendu – nebo Apple Vision. Pro.
V rozhovoru Rofman raději říká, že termín „zapojení“ není úplně to, co Apple hledá.
„Vždy se snažíme vyvíjet službu na základě toho, co u zákazníků nejlépe rezonuje,“ odpovídá Rofman. „V Arcade bude vždy místo pro neomezené hry – hry, které mohou mít jen hodinu a půl nebo tři až pět hodin hraní. Ale realita je taková, že chování mnoha lidí na mobilních zařízeních je vícenásobné. den jen na pár minut. Nebylo to ani tak řízeno angažovaností, ale spíše uspokojením potřeb hráčů.“
Na mobilních zařízeních to znamená hry, které jsou vysoce znovu hratelné a snadno se hrají v krátkých relacích. Stejný koncept musí platit i pro Apple Vision Pro.
A pak je tu otázka duševního vlastnictví. Exkluzivita je ošemetné téma, jak z pohledu byznysu, tak z pohledu hráče.
I když jsou vývojáři spojeni s Apple Arcade, nenechávají svá IP práva na stole, trvá Rofman. „Vývojář si ji může vždy vzít do App Store, Steamu, Switch nebo do konzole.“
„Byli bychom rádi, kdyby hry, které opouštějí Arcade, šly do App Store,“ dodal Rofman. „Skutečnost je ale taková, že u her, které existují již několik let, studio možná nebude chtít mít přidělený tým nebo tyto hry nadále podporovat. Chtějí tým dát do něčeho nového.“
Apple Arcade se také používá jako způsob, jak Apple propagovat svůj Apple Vision Pro, a to zavedením herních zážitků do práce s náhlavní soupravou. Řada vývojářů Apple Arcade vytváří aktualizace a nové hry, které využívají prostorových prvků.
„Existovala metoda k našemu šílenství!“ trvá na tom, že Rofman o počáteční vlně vydání. „S hrami, které jsme vybrali pro uvedení na trh, jsme chtěli předvést různé aspekty platformy, abychom pomohli nastavit vysokou laťku pro širší vývojářskou komunitu.“
Zdroj: appleinsider.com