Apple podal patentové přihlášky na mnoho technologií, které na první pohled nevypadají tak zajímavě. Společně vytvářejí obraz světa, kde by Apple Vision Pro a zážitky z rozšířené reality mohly být dostupné kdekoli.
Ve filmu Volný chlapRyan Reynolds hraje Guye, nehratelnou postavu (NPC) ve světě videoher. Je mu souzeno žít tentýž den opakovaně jako nevýrazný bankovní pokladník v nevýrazné bance, kterou opakovaně okrádají zločinci se slunečními brýlemi.
V úvodní scéně filmu Guy vysvětluje, že nositelé slunečních brýlí mohou dělat, co chtějí, a jsou považováni za všemocné hrdiny. Aniž by to tušil, tito mocní lidé jsou avatary skutečných hráčů konzolové hry, ve které žije.
Během jedné z každodenních bankovních loupeží se Guy místo toho, aby pokorně řídil rozkazy lupiče ve slunečních brýlích, brání a bere si sluneční brýle. Když si Guy nasadí sluneční brýle, když opustí banku, může náhle vidět svět kolem sebe jako hráči.
To je Fortnite-inspirovaný mashup, kde jsou viditelné ukazatele zdraví hráčů. Plovoucí lékárnička obnoví Guyovo zdraví a vylepšení oblečení a zbraní jsou na prodej, kam se podívá.
Čtení Patentů mi normálně nepřipomíná filmy. Přesto jsem v nedávné recenzi týdenních aktualizací patentů společnosti Apple našel několik souvisejících aplikací, které dohromady naznačují plány společnosti Apple na uskutečnění tohoto filmu – alespoň do určité míry.
Patenty Apple měnící AR
Nejdůležitější je „systém určování polohy uvnitř a venku“. Tento patent popisuje systém pro přesné určení polohy uživatele využívající kromě čipu Ultra Wideband společnosti Apple širokou škálu zařízení. V praxi již zařízení jako WiFi routery umí určit polohu osoby, ale obvykle se to používá pro zobecněnou polohu.
Triangulace umožňuje získat obecný smysl pro umístění osoby. Patent společnosti Apple přidává některé zvraty, díky nimž je určování polohy mnohem přesnější pomocí různých dalších typů bezdrátových zařízení.
Čím více signálů je k dispozici, tím přesnější je trénink, stejně jako GPS získává větší přesnost, čím více satelitů detekuje.
Patent popisuje typická bezdrátová zařízení, všechna měřená a vyhodnocovaná současně, aby bylo možné získat přesnější obrázek o něčí poloze v daném prostoru. Vysílací zařízení WiFi a Bluetooth již lze používat v tandemu, ale tento patent přidává něco zajímavého.
Apple plánuje používat kamery, které sledují uživatele a vysílají údaje o poloze. V praxi tato technologie zní podobně jako v obchodě Amazon Go na Amazonu. V případě Amazonu více kamer sleduje zákazníky z různých úhlů a řídí automatický pokladní systém, který uživatelům účtuje poplatky za to, co viděly vyzvednout počítače obchodu.
Apple aplikace tohoto systému by místo toho lokalizovala uživatele ve fyzickém prostoru, aby zobrazila smíšenou realitu [MR] obsah. V současné době se Apple Vision Pro spoléhá na své průchozí kamery a fyzické senzory, které určují, kde se uživatel nachází, včetně toho, kde umístil věci, jako jsou displeje nebo „visící“ umělecká díla.
Technologie společnosti Apple by umožnila umístit objekty MR v jakémkoli prostředí, aniž by se při sledování objektů spoléhalo na rozpoznávání obrazu.
Použití více malých zařízení by mohlo umožnit interaktivní zážitky v „reálném světě“ s hyper-přesným určováním polohy uživatele. Jak bylo do zpětné vazby přidáno každé zařízení, zážitek se zlepšoval. Umím si představit docela zajímavé případy použití této technologie.
Stejně jako u filmu Volný chlapApple Vision Pro a budoucí zařízení by umožnily pohlcující interaktivní zážitky. Na rozdíl od Free Guy by tato technologie mohla zlepšit interakci uživatele se světem podobně jako román Williama Gibsona – doufejme, že bez dystopie.
Vnitřní přesnost pro lepší zážitky v AR
V maloobchodním prostředí existují zjevná použití, ačkoli toto je nejběžnější případ použití. Můžete například vejít do obchodu Apple a vidět specifikace iMacu vznášejícího se nad ním nebo si vzít pouzdro na iPhone a nechat si jeho obrázky překrýt přes telefon, abyste viděli, jak vypadá.
Schopnost překrýt obsah MR ve fyzickém světě není novinkou a již se používá ve všem, od her po operace.
Výhoda domácího týmu
Myšlenka pohlcující sportovní události je zajímavější. Hlavní výhodou sledování hry v televizi místo u kurtu je, že vysílání obsahuje statistiky v reálném čase, informace o hráčích a hře a komentáře odborníků.
Překrývání statistik při sledování hry není nic nového, ale tato technologie uvědomující si polohu by mohla poskytnout hyper-přesné umístění obsahu MR. Namísto zobecněných prvků MR by schopnost přesně určit diváka umožnila některé zajímavé možnosti.
Klíčem k tomuto patentu je rozšíření této myšlenky na venkovní prostředí. Typické venkovní prostory postrádají více bodů WiFi, což omezuje možnosti triangulace. Do mixu lze přidat nízkoenergetická zařízení Bluetooth, která radikálně zlepší detekci polohy.
Zahrnutí kamer, které přenášejí svá data o úhlovém pohledu, by někomu umožnilo nastavit několik zařízení a mít prostředí s vědomím polohy. Možná brzy přijde Apple iSpy.
Jednou z nejlepších technologií MR používaných ve sportu je dnes virtuální první čára používaná při přenosech fotbalových zápasů. Je snadné vidět značku sestupu osobně, ale je obtížné si v televizi představit, kam musí ofenzivní tým dosáhnout, aby získal první sestřel.
I když můžete pomocí Apple Vision Pro a Meta’s Quest 3 překrývat data nad skutečným světem, tyto informace nemohou být specifické pro konkrétní místo. Jinými slovy, můžete překrýt obecné statistiky o hře, ale nemůžete je orientovat podle místa sezení uživatele.
V tomto příkladu může být značka první dolů viditelná bez ohledu na to, kde někdo sedí. Ať už za koncovou zónou nebo nahoře na tribuně na 50 yardové čáře, spodní linie může být přesná vzhledem k pohledu uživatele.
Data v reálném čase by bylo snadné překrývat přes jednotlivé hráče a sledovat je napříč hřištěm bez ohledu na to, kde někdo sedí. Například, pokud chcete znát statistiky průměrného odpalování hráče baseballu, můžete je umístit nad hráče bez ohledu na to, kde účastník sedí.
Schopnost místa přidat další přenosové body, jako jsou další WiFi zařízení a kamery, by umožnila místu nebo maloobchodu přidat jednoduchá zařízení a pohlcující zážitky.
Hledání AR ve vašem okolí
To souvisí s druhým zajímavým patentem, „Upozorňování na obsah rozšířené reality na elektronickém zařízení.“ Samo o sobě to vypadá jako způsob, jak spustit upozornění na telefonu, když je poblíž zážitek MR.
Jak název napovídá, průnik tohoto a prvního patentu by dal někomu vědět, zda vstoupil do pohlcujícího prostředí. Pravděpodobně by se oznámení objevila na Apple Watch nebo iPhone a většina lidí by v současné době měla zkušenosti na iPhone, protože již umí smíšenou realitu.
Tyto patenty nejsou prvními, které poukazují na více pohlcující svět AR, i když jsou první, které popisují rozšíření této zkušenosti do světa.
Apple se snaží zlepšit přesnost MR náhlavních souprav a zajímavá nová patentová přihláška ukazuje na další způsoby, jak by bylo možné sledovat polohu uživatele ve venkovním prostředí nebo uvnitř za správných podmínek.
Tento patent používá „nebeské objekty“ k usnadnění orientace ve 3D prostředí. Většina systémů k určení směru zahrnuje elektronický kompas a rozpoznávání pozorovaných objektů, jako je nábytek a stěny. Tento patent by zahrnoval polohu Slunce a Měsíce vzhledem k uživateli, aby poskytoval přesnou přesnost.
Patent ukazuje, že slunce je detekováno oknem v místnosti, ačkoli popisuje také jeho použití venku. V příkladu MR na stadionu by poloha slunce nad hlavou poskytla silné kontextové vodítko k tomu, kam se uživatel dívá.
Samozřejmě by to také vyžadovalo, aby zařízení mělo přístup k hyperpřesným informacím o poloze slunce nejen vzhledem k roční době, ale také nadmořské výšce uživatele.
Aby Apple zlepšil uživatelský zážitek v AR a poskytl lepší způsoby interakce se světem a virtuálními prvky, podal patent popisující další gesta doplňující gesto sevření.
Na rozdíl od jiných patentů společnosti Apple, tento popisuje způsoby, jak může více uživatelů AR interagovat s fyzickými i generovanými 3D objekty. Tato technologie by například umožnila více uživatelům Apple Vision Pro a dokonce i uživatelům s iPady nebo iPhony manipulovat s virtuálními položkami v prostředí, přičemž každý by se díval na objekt z jiné perspektivy a každý vypadal správně orientovaný.
Nosit ovladače
Apple pravděpodobně zkombinoval tyto technologie s několika dalšími patenty, včetně „Položky s drátěnými pohony“, „Zařízení pro ovládání tkaniny“ a pověstmi opředený prsten Apple.
Prsten Apple by téměř jistě spolupracoval s Apple Vision Pro, možná by poskytoval ještě přesnější sledování a další ovládací plochu.
První patent, který jsme pokryli při jeho podání v roce 2020, by umožnil integraci rukavic nebo jiných zařízení se senzorem. Možná byl tento patent raným průzkumem v dobách designu Apple Vision Pro, ale ukazuje, že ještě před čtyřmi lety byl Apple na cestě k netradičním způsobům ovládání zařízení.
Druhý patent popisuje techniku pro použití látky pro potahování elektronických tlačítek. Zřejmým použitím tohoto patentu by bylo domácí zařízení, které má tlačítka na povrchu potaženém látkou. To by mohlo být kombinováno s patentem na rukavice, aby se umožnilo hmatatelnější uživatelské prostředí a možná i hmatová odezva při používání nástrojů Apple AR/MR.
Jsme teprve na začátku pohlcujícího světa AR/MR, který v současnosti vede Apple Vision Pro. I když jsme daleko od širokého přijetí XR zkušeností a přenosného hardwaru k jejich posílení, vidíme cestu, kterou se Apple ubírá, aby se XR stal součástí našeho každodenního života.
Zdroj: appleinsider.com