Společnost Apple umocňuje práci a média, která vyvinula pro náhlavní soupravu Apple Vision Pro, a vyvíjí technologii, aby váš MacBook Pro nebo stolní monitor mohl zobrazovat 3D prostředí bez speciálních brýlí.
Možná je to Spatial Computing nebo to tak možná jen vypadá. U budoucího MacBooku Pro může být Studio Display – nebo dokonce, neuvěřitelné, Apple Watch – dodáváno s plochou obrazovkou zobrazující 3D obrázky.
Pravděpodobně je to přesně to, co nyní máme s 3D funkcemi Apple Vision Pro. V takovém případě se však 3D hloubkový efekt vytvoří odesláním jemně odlišných obrázků na displeje před levým a pravým očima lidí.
V nově odhalené patentové přihlášce chce Apple udělat totéž bez náhlavní soupravy. Takže byste mohli otevřít víko svého MacBooku Pro nebo se obrátit na Pro Display XDR a nechat je zobrazovat skutečné 3D obrázky.
Nová patentová přihláška „Displays with Selective Pixel Brightness Tuning“ se snaží říci, že „existuje mnoho způsobů, jak implementovat stereoskopické [3D] displej.“ Pak se však soustředí konkrétně na použití lentikulárního displeje.
Lentikulární displej zobrazuje a skrývá jemně odlišné části obrazu v závislosti na úhlu pohledu uživatele. Výsledkem je, že když uživatel pohybuje hlavou nebo mění svůj pohled, vidí změny podobné paralaxe, takže obraz vypadá 3D.
„Například levé oko diváka může přijímat první dvourozměrný obraz a pravé oko diváka může přijímat druhý, odlišný dvourozměrný obraz,“ uvádí patent. „Divák vnímá tyto dva různé dvourozměrné obrazy jako jediný trojrozměrný obraz.“
Nemusí nutně platit, že to, co zobrazují displeje, již muselo být vyrobeno ve 3D. Namísto toho může mít běžný plochý displej více čočkovitých čoček.
„Lentikulární čočka může pokrýt více pixelů, které mají stejnou barvu,“ říká Apple, „může pokrýt více pixelů, z nichž každý má různé barvy, může pokrýt více pixelů, přičemž některé pixely mají stejnou barvu a některé pixely mají různé barvy. , atd.“
Patentová přihláška tedy pokrývá širokou škálu návrhů, ale jádrem myšlenky je poskytnout 3D zobrazení, které všichni používáme na našich stolech nebo na obrazovkách MacBooků. To by nám jako individuálním uživatelům dalo další rozměr.
Jako vždy je patentová přihláška o tom, jak by bylo možné něčeho dosáhnout, není to o tom, proč nebo co by se ve skutečnosti s technologií udělalo. Ale je snadné vidět, jak by se například Apple Maps zlepšily s věrnějším 3D obrazem než v současnosti.
Většina patentových přihlášek je zaměřena na tuto myšlenku transformace našich displejů pro nás samotné, stejně jako pro každého uživatele. Apple ale přikývne na to, jak často musíme ostatním lidem ukazovat, na čem pracujeme.
„Stereoskopický displej… může mít jednu optimální polohu pro sledování (např. jednu polohu pro sledování, kdy jsou obrazy z displeje vnímány jako trojrozměrné),“ uvádí patentová přihláška. „[However, it ] může mít dvě nebo více optimálních pozic zobrazení (např. dvě nebo více pozic zobrazení, kdy jsou obrazy z displeje vnímány jako trojrozměrné).
Pokud to funguje tak, jak je popsáno, a pokud je to jedna z patentových přihlášek, která nakonec vede k produktu, bude to určitě nakonec tak, jak funguje každý displej. Dokonce i pro uživatele, kteří se nezajímají o vytváření 3D obrázků nebo je nepoužívají, se může stát, že dokumenty a složky vypadají, že jsou ve skutečnosti jedna na druhé.
To by znamenalo, že nápad společnosti Apple Spatial Computing by mohl přijít k nám všem a mohl by mít skutečné výhody i bez náhlavní soupravy Apple Vision Pro.
Zdroj: appleinsider.com