Výkonný ředitel Applu Alex Rofman říká, že Apple Arcade nebylo založeno, aby společnosti vydělávalo peníze, ale také trvá na tom, že vývojáři her mají příjem.
Podle hlavního ředitele Apple Arcade Alexe Rofmana však tato služba není o propagaci prostorových her nebo dokonce o vydělávání peněz společnosti Apple.
„Bylo to o hrách, které byly navrženy tak, aby byly zábavné a poutavé, nebyly postaveny na obchodním modelu, nebyly postaveny na časovačích nebo videoreklamách,“ řekl. Opatrovník noviny. „Nechtěli jsme nutně replikovat nejlepší žánry na mobilu, nechtěli jsme přinést trojku, která by byla lepší než Candy Crush, zaměřili jsme se na hry, které by neměly příležitost, kdyby nebylo Arcade.“
„Financujeme vývoj nových her, aby je vývojáři mohli stavět bez rizika,“ pokračoval. Když mluví o „Sneaky Sasquatch“ jako o jednom příkladu, říká „je to velmi v souladu s hodnotami Applu: je to neuvěřitelně hluboká a náročná hra, ale není tam žádné násilí. Není tam nic urážlivého.“
Rofman říká, že Apple klade důraz na rodinné hry a je to součást toho, jak by se rodiče měli na společnost spolehnout.
„[Except with Apple]Rodiče nemohou předat svůj iPad svému dítěti ve hře zdarma a cítit se pohodlně, že za nákupy v měně nebude 100 dolarů nebo cokoli jiného,“ řekl.
„Takže si myslíme, že Arcade je odbytištěm pro nezávislá studia s kreativními, inovativními nápady,“ řekl. „To je pro nás stále důležité a vždy bude.“
Ne všichni vývojáři her souhlasí a někteří říkají, že Apple se o hry prostě nestará. V únoru 2024 vývojáři uvedli, že zpočátku byly platby Apple Arcade při spuštění velkorysé, ale Apple je od té doby omezuje a také ruší projekty.
„[Developers] u her, kde hráčská základna roste, lze očekávat, že i jejich výdělky z bonusového fondu porostou,“ tvrdí Rofman, „vzhledem k tomu, že jsou založeny na zapojení.“
„Ale jak si dokážete představit, navzdory neuvěřitelně vysoké kvalitě našeho katalogu,“ pokračoval, „ne každá hra v katalogu více než 200 titulů rozšíří svou hráčskou základnu měsíc od měsíce.“
Zdroj: appleinsider.com