Apple interně testuje vylepšené verze svých vestavěných aplikací Music a QuickTime, které v iOS 18 a macOS 15 získají podporu pro plynulé zvukové přechody a novou funkci „Passthrough“.
Lidé obeznámení s operačními systémy Apple před vydáním odhalili AppleInsider nové podrobnosti o aktuálně připravovaných vylepšeních. Ačkoli AI na zařízení zůstává primárním cílem nadcházejících softwarových verzí společnosti Apple, společnost také pracuje na funkcích souvisejících se zvukem pro své systémové aplikace.
Aktuální iterace aplikace Hudba od Applu již má možnost prolínání. Předběžné verze aplikace v interním testování obsahují vylepšenou verzi funkce, která je prozatím známá jako „inteligentní přechody skladeb“.
Se standardní možností prolínání bude aplikace Hudba postupně snižovat hlasitost aktuálně přehrávané skladby, jak se začne blížit ke konci. Současně aplikace začne hrát novou skladbu, přičemž pomalu zvyšuje hlasitost – čímž se vytvoří přechod mezi dvěma skladbami.
Funkce Smart Song Transitions posune tuto funkci ještě dále tím, že uživatelům poskytne možnost upravit dobu trvání efektu prolínání. Přechody skladeb lze provést tak, aby trvaly od jedné do dvanácti sekund, v závislosti na osobních preferencích.
Stávající možnost prolínání zůstane v aplikaci Hudba Apple přítomna, stejně jako možnost tuto funkci zakázat. Celkově se jedná pouze o jednu z mála aktualizací souvisejících se zvukem, které Apple pro své systémové aplikace naplánoval.
Audio Passthrough pro Apple Music a QuickTime Player
Aplikace Hudba také zavede podporu pro funkci nazvanou „Passthrough“, která bude dostupná pouze na podporovaném hardwaru. Co je to podporovaný hardware, zůstává v tuto chvíli nejasné.
Ačkoli podrobnosti o této funkci jsou také nejasné, zdá se, že souvisí s prostorovým zvukem s Dolby Atmos, přičemž se pravděpodobně jedná o rebranding funkce.
Apple v průběhu let přejmenoval různé funkce a aplikace operačního systému, přičemž iCal se nakonec stal Kalendářem a předvolby systému byly změněny na Nastavení systému s macOS Ventura.
Přejmenování Spatial Audio s Dolby Atmos na jednoduchý „Passthrough“ by tomuto vzoru zdánlivě sedělo a zároveň by umožnilo výrazně kratší název. Nakonec však ještě nemáme mnoho informací o této funkci, jak nyní existuje.
Na rozdíl od Spatial Audio však bude funkce Passthrough zjevně dostupná bez předplatného Apple Music, což znamená, že bude pravděpodobně přístupná všem. Passthrough se má také dostat do QuickTime na macOS 15, což naznačuje, že Apple má v úmyslu jej zpřístupnit v celém systému.
Nové zvukové funkce pro hraní her a prostorové výpočty
Apple také pracuje na dalších vylepšeních souvisejících se zvukem a zaměřuje se na audio příslušenství, jako jsou sluchátka a náhlavní soupravy. Mohli jsme vidět vylepšení se zvláštním důrazem na hraní her.
Společnost pracuje na pokročilejších verzích hands-free ovládání zvuku pro hraní her, spolu s funkcí interně známou jako „Spatial Gaming“. Ačkoli neexistují žádné konkrétní podrobnosti o přesné implementaci těchto funkcí, jsou v souladu s celkovým zájmem společnosti Apple o prostorové výpočty.
V průběhu let Apple představil funkce, jako je prostorový zvuk, který umožňuje pohlcující zvukový zážitek tím, že různé zvuky vycházejí z jednotlivých reproduktorů. U sluchátek Apple AirPods je tato funkce kombinována s dynamickým sledováním hlavy pro poskytování prostorového zvuku a 3D zvuku přes sluchátka.
Nedávno, koncem roku 2023, společnost vydala prostorové video, které lze nahrávat pomocí iPhone 15 Pro a prohlížet pomocí náhlavní soupravy Apple Vision Pro. Prostorová videa jsou v podstatě trojrozměrné videozáznamy, které uživatelům umožňují znovu prožít okamžiky a zážitky.
Prostorový zvuk i prostorové video vyžadují ke svému fungování specializovaný hardware, jako je tomu u funkce Passthrough.
Přechody Passthrough a Smart Song Transitions budou pravděpodobně debutovat na celosvětové vývojářské konferenci společnosti Apple 10. června jako součást příští generace operačních systémů společnosti – iOS 18, iPadOS 18, macOS 15 a další.
Zdroj: appleinsider.com