Vývojáři by mohli mít brzy novou možnost tvorby her na iPadu, přičemž port herního enginu Godot se blíží prvnímu testovacímu vydání.
Apple Swift Playgrounds je vstupní branou do vývoje her a aplikací na iPadu, který také umožňuje uživatelům publikovat je v App Store. I když je však výběr, pokud jde o vývojové cesty na tabletu, omezený, jedna schůdná možnost je na cestě.
Godot je bezplatný a open source herní engine, který je k dispozici pro použití v systému macOS. I když není tak známý jako Unreal engine od Epic, byl použit pro řadu hlavních her, včetně Deponia, Sonic Colours: Ultimatea Ruleta Buckshot.
Pokračující projekt vývojářů za La Terminal má za cíl přivést Godota na novou platformu. Godot pro iPad je, jak název napovídá, verzí nástroje pro produkci her určeného pro iPad.
V blogovém příspěvku z 31. srpna vývojáři vysvětlují některé myšlenky, které stojí za přenesením Godota na iPad, včetně toho, jak se musí změnit rozhraní enginu, aby bylo lépe použitelné na obrazovce iPadu. Mnoho letních změn v projektu je zjevně ovlivněno designovými volbami společnosti Apple pro Final Cut Pro na iPadu.
To zahrnovalo věci, jako je implementace barevného schématu a velikosti písma pro štítky a hodnoty, „vkusné seskupování a odsazení prvků“ a některé tolik potřebné změny ve způsobu, jakým jsou data pro uživatele organizována.
Změny byly také provedeny ve způsobu vkládání oken a také v panelech nástrojů. Namísto masivních řad možností využívá verze pro iPad propracovanější a zjednodušené rozhraní, přičemž stále poskytuje přístup ke stejným datovým bodům a nastavením.
Godot pro iPad zatím není k dispozici ke stažení a použití, ale dostává se. Mezi další kroky jeho vývoje patří přepínač scén, aktivace a deaktivace panelů na malé obrazovce a „nějakých padesát devět dalších malých chyb, které je třeba opravit“.
V současné době se očekává, že vydání TestFlight Godot pro iPad bude odesláno v září.
Zdroj: appleinsider.com