I když někteří mohou pohrdat řadou iPhonů 16 jako nudným přírůstkem do katalogu chytrých telefonů Apple, mnoho lidí je nadšených pro jednu jedinou funkci: tlačítko pro ovládání fotoaparátu. Zde je to, co o tom říkají designéři Applu.
Návrhář lidského rozhraní Johnnie Manzari a vrchní ředitel produktového designu Rich Dinh se posadili Návrhové tangenty diskutovat o tom, co bylo potřeba k tomu, aby se nový fotoaparát iPhonu 16 stal realitou. Rozhovor se uskutečnil ve vlastním podcastovém studiu společnosti Apple v Cupertinu po zářijové události „It’s Glowtime“.
Velká část rozhovoru se soustředí na diskusi o filozofii designu Applu a o tom, jak designéři zjišťují, co je vhodné a co ne.
„Myslím, že někdy si lidé myslí, že máme recept, kterého se snažíme dodržovat, když vyrábíme tato zařízení, když o těchto zařízeních přemýšlíme, a opravdu ne,“ říká Dinh. „Skutečně jsme se zaměřili na zákaznickou zkušenost, nesnažili jsme se vyrábět nový hardware, nesnažili jsme se vytvářet nový software, ale ve skutečnosti jsme se zaměřili na to, jak posunout zákaznickou zkušenost dopředu a používat váš iPhone.“
A tato filozofie se odráží v novém tlačítku ovládání fotoaparátu iPhone 16. Dinh poukazuje na to, že tlačítko bylo navrženo tak, aby bylo poněkud nenápadné a přiléhalo k zařízení.
„…Takže pro každodenní použití doufáme, že se telefon bude velmi podobat vašemu dnešnímu telefonu, pokud jde o to, jak jej uchopíte a jak s ním zacházíte, ale přidali jsme tam malé zkosení, ten opravdu krásný zážitek z namáčknutí a úplného stisknutí s vyplachováním tlačítka,“ říká.
A navržením tlačítka, které dokáže detekovat stisknutí na celé i namáčknutí, si konstruktéři uvědomili, že mohou přijmout hravost vyhrazeného tlačítka fotoaparátu.
„Myšlenka, že lehkým stisknutím tlačítka byste mohli signalizovat telefonu, že máte v úmyslu zachytit záběr,“ poznamenává Manzari. „To vedlo ke všem druhům zajímavých nových zkušeností, které jsme začali navrhovat.“
Záměrnost je další věc, kterou Apple oceňuje. Ve chvíli, kdy stisknete tlačítko fotoaparátu, se rozhraní vyčistí, což umožňuje lepší kompozici návrhů. Toto záměrné odstranění rušivých vlivů je něco, z čeho byl návrhářský tým nejvíce nadšený.
„Pravděpodobně jsem spíše fotograf na profesionální úrovni a mohu mít ovládání zoomu na dosah ruky a mít obrazovku opravdu bez jakýchkoliv překážek v tom, co skládáte a co vidíte,“ poznamenává Dinh. „Natáčíte tato videa rodiny, přátel, dětí, čehokoli, a působí to jako film.“
A aby bylo poděkování za zásluhy, dvojice poznamenává, že tlačítko fotoaparátu by neexistovalo bez rozsáhlé spolupráce mezi týmy.
„… Je to práce celé společnosti, senzorového týmu, předávání těchto informací dolů do zásobníku architektury. A pak na straně návrhu, jen se snaží pochopit, jak by to profesionál udělal? Jak by udělal rampy?“ A dát to všechno dohromady,“ říká Manzari.
„A znovu… doufejme, že na nic z toho lidé nemusí myslet. Dostávají pouze video, které chtějí od svých přátel a rodiny, ale je to opravdu postaveno na této opravdu hluboké spolupráci napříč celou společností. „
Zdroj: appleinsider.com