Vývojář za aplikací emulátoru pro iPhone Delta odhalil, že jedním z klíčových omezení v tvOS společnosti Apple je důvod, proč nevytváří verzi pro Apple TV.
Apple TV nemá nedostatek her, protože má Apple Arcade, ale online konverzace vývojářů zdůraznila, jak se každá hra a každá aplikace v tvOS musí vypořádat s omezením úložiště. Každý z nich má maximálně 500 kB, do kterého lze uložit cokoli, co potřebují, od skóre po uložené hry nebo v případě emulátorů dokonce ROM her.
Ole Begemann, berlínský vývojář a autor knihy o Swiftu, píše na Mastodon, vysvětluje, že lze ušetřit více než 500 kB, ale s rizikem.
Dokonce i pokyny společnosti Apple, na které odkazuje Begemann, popisují 500 kB jako „omezené“. Vše, co bylo uloženo nad tento limit, může tvOS smazat kdykoli, když na Apple TV 4K dochází místo.
V reakci na Begemann vývojář emulátoru Riley Testut odhalil, že toto omezení brzdilo i jeho. „Žádné trvalé úložiště je upřímně velký důvod, proč jsem ještě nepřenesl Delta do Apple TV,“ řekl.
Emulátor RetroArch je k dispozici na Apple TV, ale diskuze na herním fóru Resetera, kterou vyvolalo vlákno Begemann, si uživatelé stěžují na stejné omezení. Na Redditu rady pro nové uživatele ohledně načítání herních ROM do RetroArch zahrnují použití mezipaměti, ale zatím žádné komentáře o tom, že by mohly být tvOS potenciálně vymazány.
Dokumentace společnosti Apple vysvětluje, že data uložená nad limit 500 kB se ukládají do mezipaměti, která se nečistí, když je hra nebo jiná aplikace spuštěna. „Když je však málo místa a vaše aplikace není spuštěna, mohou být tato data smazána,“ uvádí.
I ta cache má limit. Spolu se všemi kódy a zdroji aplikace, jako jsou obrázky a zvuk, se musí vejít maximálně 4 GB – nebo ve skutečnosti o něco méně. „Nepoužívejte celý prostor mezipaměti, protože to může způsobit nepředvídatelné výsledky,“ varuje Apple.
Apple si všimne, že „vaše aplikace může ukládat a načítat uživatelská data na iCloud“, a představuje to jako řešení. Stahování z iCloud je však pomalé, což aplikaci komplikuje, protože musí řídit, zda jsou její data uložena lokálně nebo ne.
Nejmenovaný vývojář, který se řídil Ezekielem, pak ve vlákně Mastodon tvrdil, že to byl problém s úložištěm, který ukončil Minecraft pro Apple TV. Minecraft byl spuštěn na Apple TV v roce 2016, ale později byl stažen.
Zdroj: appleinsider.com